Wat vragen wij?
De ontwikkeling van het individuele kind, én de hele groep, staat centraal in al je handelen. Je gaat uit van brede vorming, je ziet kwaliteiten en eigenheid en erkent het belang van cognitieve ontwikkeling, goede taalbeheersing en goede rekenvaardigheden. Als leerkracht leef je voor en ben je een inspiratiebron en baken voor de kinderen in je klas. Dat betekent niet het uitstralen van perfectie, maar juist het ‘leren leren’, het omgaan met tegenslag en soms ook het niet-weten. Levenskunst dus. Concreet:
- Je bent enthousiast over het vrijeschoolonderwijs;
- Je hebt ervaring als groepsleerkracht; je hebt een sterke pedagogische benadering ontwikkeld en weet je didactische vaardigheden goed in te zetten;
- Je werkt vanuit een liefdevolle, positieve benadering en weet kinderen in hun kracht te zetten;
- Je bent een aanpakker en bouwt mee aan de schoolontwikkeling;
- Je werkt vanuit een basishouding van verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen;
- Je hebt een open en onderzoekende houding, je bent ontwikkelingsgericht en reflectief;
- Je bent bevoegd als leerkracht of in de afrondende fase van de pabo.
Wat ga je doen?
- Je geeft levendig en gestructureerd onderwijs aan je klas met oog voor de verschillende behoeften van kinderen;
- Je biedt veiligheid, een prettig werkklimaat en een didactiek die aansluit bij verschillen;
- Je creëert je eigen onderwijs, gebruikmakend van het vrijeschool leerplan, de methodes voor taal en rekenen en de oefenmethoden en materialen die in de school aanwezig zijn;
- Je houdt de ontwikkeling van de leerlingen bij in het leerlingvolgsysteem en bespreekt deze regelmatig met de IB’er. Je bent als klassenleerkracht nauw betrokken bij de extra zorg voor leerlingen uit je klas;
- Je werkt samen met het team aan een krachtige en bloeiende school.